Procesja Bożego Ciała w Zdunach
No tak, na sam początek się spóźniłam, bo tak to jest, jak się wstaje o godzinie 7.51 a procesja zaczyna się o 8.15 a ja z domu bez śniadanka nie wyjdę bo wówczas warczę i gryzę i patrzę na ludzi jak na potencjalne kanapki. Żart.
Tak mi się ładnie pani ustawiła :> Z aureolą.
Orkiestra.
Stąpam ciężką nogą, idę swoją drogą.
"Oto ja jestem z wami!" Jeden z ołtarzy.
Dzieci sypiące kwiatki, niosące lilie i poczty sztandarowe.
Mały elegant :}
I znów podobnie.
Bo życie wcale nie musi być smutne :)
Jeden z ciekawszych zdunowskich motywów. Ratusz w Zdunach.
Procesja koło Muzeum w Zdunach.
Ponownie orkiestra.
Kościół poniemiecki i kolejny ołtarz.
Chór.
Młodzi dzwoneczkowi :}
Kolejne poczty sztandarowe.
Dziewczynki sypiące kwiatki.
Ujęło mnie spojrzenie tej mniejszej. Pamiętam jak sama sypałam kwiatki:D
Iść ciągle iść w stronę słońca....
Dzyń-dzyń.
I drugi Zdunowski kościół.
orkiestra po raz trzeci!. sprzedane!
Ostatni ołtarz.
KONIEC.

Zdjęcia i ten reportaż na prośbę pani Eli K.

Uroczystość Ciała i Krwi Pańskiej (potocznie zwana także Świętem Ciała i Krwi Pańskiej, a w tradycji ludowej: Boże Ciało) – w Kościele katolickim uroczystość liturgiczna ku czci Najświętszego Sakramentu. Wierni szczególnie wspominają Ostatnią Wieczerzę i Przeistoczenie chleba i wina w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa. Pamiątkę tego wydarzenia Kościół Katolicki obchodzi także w Wielki Czwartek, wtedy jednak rozpamiętuje się także Mękę Jezusa Chrystusa, uroczystość Bożego Ciała natomiast ma charakter dziękczynny i radosny. W Polsce obchodzi się ją w czwartek po Uroczystości Trójcy Świętej, a więc jest to święto ruchome, wypadające zawsze 60 dni po Wielkanocy. W niektórych krajach przenoszone jest na kolejną niedzielę.
(źródło: Wikipedia.pl)

This entry was posted on czwartek, 22 maja 2008 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.